입양하세요! 위키에서는 모두가 지켜야 할 규칙과 지침이 있습니다.

편집 지침은 강제적인 규칙은 아닙니다. 그러나 계속, 심하게 편집 지침을 어길 시 벌을 받을 수 있습니다.

모든 Fandom 정책에는, 특히 이용 약관커뮤니티 지침은 이 위키를 포함한 모든 Fandom 위키에 적용되기에 모든 사용자가 따라야 합니다.

우린 DreamCraft와 관련이 없습니다

우리 위키 관리자들(영어 위키 포함)은 입양하세요! Roblox 게임 제작자인 DreamCraft팀과 아무런 관련이 없습니다. 우린 입양하세요! 게임에 흥미가 생겨 이 위키를 만든 것일 뿐이며, 다른 입양하세요! 게이머들에게 정보를 주고 싶을 뿐입니다. 우린 입양하세요! 게임에 관한 문제를 해결할 수 없습니다. 가끔 개발자가 이 위키를 볼 수는 있으나, 그들도 그냥 위키를 보러 오는 것 뿐 우리와 아무 관계가 없습니다.

지침

편집 지침

위키를 질 좋은 문서들로 유지하기 위해 지침을 읽어 주세요!

  • 모든 아이템 페이지에 존재해야 하는 것:
    • 정보상자
    • 올바른 형식으로 설명하기 (예시: 원본 편집에서 - 정보상자 추가 후 아이템 설명하기)
      • 확실하고 올바른 정보만 가지고 있는지 확인하기.
    • 올바른 형식 규칙 (예시: 위키 문법 올바르게 지키기 - 끝낼 때 '~입니다'가 아닌 '~이다'로 설명(도움말 제외))
  • 문서에 제대로 된 분류 넣기
  • 필요한 경우 문서에 대한 링크 추가
    • 그 문서에 관련된 것이 있을 시 링크를 넣기.
  • 빨간 글자 링크 수정하기.
    • 빨간 링크는 그 링크가 존재하지 않는다는, 즉 그 문서가 없다는 것을 뜻하기에 그 문서를 만들어 보자.
  • 문법과 맞춤법을 모두 정확하게 쓰기
  • 이 위키는 한국어(한글, Korean)를 씀
  • 모든 아이템은 게임 내 이름을 쓰고, 영어일 시 영어 단어를 쓰고 괄호로 한국어 쓰기
    • 예시: Aussie Egg(호주 에그)
  • 문서 맨 위에 문서에 서술할 주제를 두꺼운 글씨체로 쓰기 나머지는 일반 글씨체로 쓰기.
    • 예시 - 첫번째 문장: 스타터 에그는 맨 처음 게임을 시작했을 때 보육원을 가면 주는 에그이다.
  • 이 위키는 게임의 그때 그때의 상태를 반영해야 합니다. 떠돌아다니는 루머나 아직 공식적으로 공개되지 않은 내용을 위키에 서술해서는 안됩니다.
  • 같은 페이지를 연속적으로 편집하려 하지 말고 한번에 끝내려고 합시다.
  • 무의미하거나 애매한 여담을 추가하지 마세요.
    • 명백하게 나와있는 내용은 여담이 아닙니다(예시: Fly-a-pet potion은 펫을 날 수 있게 해준다).
  • 날짜를 표기할 때 밑의 형식으로 써주시기 바랍니다.
    • 허용: "2020년 9월", "2020년 09월", "2020년 3월 5일", "2020년 03월 05일"
      • 참고 - 한자릿수 앞에 0을 붙일 시 모든 한 자릿수에 다 붙이세요.
    • 비허용: "11-24-2019", "24-11-2019", "2011-12-20", "2020년 2월 02일" 등
  • 돈 액수를 말할 때 $100이나 ₩100으로 쓰지 마세요 입양하세요!의 돈 단위는 영어로는 Bucks(벅스)지만 한글로 번역될 때 달러로 번역됬기에 "100달러"로 서술해주시기 바랍니다
    • Robux(로벅스)를 말할 때에는 원본 편집에서 {{Robux|숫자}} 틀을 사용해주시기 바랍니다.
만약 이해가 되지 않거나 더 궁금한 것이 있다면, 위키 관리자에게 물어봐주세요.

정책

사용자

Fandom 사용자들은, 모두 Fandom 사용자 규칙Fandom 커뮤니티 지침을 따라야 합니다.

그리고, 다음 내용들은 이 위키에서 금지됩니다.

  1. 다른 위키러를 괴롭히는 행위
  2. 문서를 훼손하고 다른 사용자 문서를 건드는 행위
  3. 부적절한 단어나 내용을 쓰는 행위
  4. 성적, 모욕적, 불쾌한 컨텐츠를 게시하거나 공유하는 행위
  5. 종교적 편협, 동성애 연상, 인종 차별 등의 범죄 행위를 게시하거나 공유하는 행위
  6. 스팸, 광고를 하는 행위
  7. 자신이 관리자라는 등의 속이는 사기 행위
  8. 계정을 양산하여 위키를 훼손하거나 문서를 무단 복제하는 행위

토론 정책

입양하세요 위키토론방에 무언가를 쓸 때 이 정책을 따라야 합니다.

  • The User Conduct Policies are applied in Discussions.
  • Swearing is strictly prohibited. The Adopt Me Wiki is a kid-friendly wiki.
  • Discussions relating to discussions of moderation actions, online daters, and/or unsolicited advertisement of other wikis/groups/organizations are not allowed.
  • All users must be treated fairly and with respect.
    • Any flame war, hateful conversation, or form of harassment will be deleted and will not be tolerated.
  • Keep discussions civil and opened-minded about differing opinions.
  • Impersonating a wiki staff member of a wiki user is strictly prohibited.
  • Do not share personal social media or any real-life information.
  • Spamming, trolling, or vandalizing of any kind will be deleted and will lead to your account being banned.
    • Spamming is considered a user who posts multiple posts in a short period.
    • Trollers are considered to be those who break one rule repeatedly or multiple rules in a short amount of time.
  • Loopholing is not allowed at all.
    • Loopholing is an action where a user attempts to go around the punishment.
      • Example: Someone spells a swear word in a different sequence.
  • Categorize your discussion post into the appropriate category.
    • There are four categories: General, Trades, Questions, and Fan Art.
    • Note: Categories are not the same as tagging wiki pages!

Blogging Policies

For any blogging activity, all users must adhere to the User Conduct and the Discussion and Commentary Policies.

Users will also adhere to the following:

  • Blogs may not be created to attract spam or trolls.
  • Blogs must be original. It can be an opinion, a creative idea, or an update of yourself! However, blogs must be related to Adopt Me.
    • If there is a blog that may violate one of the policies or is not related to Adopt Me, it is best to not post or ask a wiki administrator if it is appropriate.
  • Plagarism of another user's idea or content is strictly prohibited.
    • Taking someone's content or idea and making it your own is plagiarism! Plagiarism is declared if the idea or content is disallowed from sharing by the original author. Permission and proof of usage are needed in order to post.
  • Offering trades in blogs is strictly prohibited! Trading topics can be only initiated in the Discussions.

Trading Policies

When trading in Discussions, please adhere to these trading rules:

  • All trade posts must follow the User Conduct and the Discussion and Commentary Policies.
  • Do not initiate trade offers to intentionally scam.
    • If you happened to be scammed, please email support@playadopt.me
  • Do not sell items using/for Robux or real-life currency.
  • Do not cross trade.
    • Cross trading is considered trading for bucks, trading for robux/roblox gift cards, or any other trades outside of the intended trading system from the Adopt Me! game.
  • Do not ask or beg for free items.
  • Do not create fake or joke posts when initiating trades.
  • Categorize your post correctly!
    • If you are offering a trade, please categorize your post under Trades.
      If you have a question about a trade or a topic outside of trading, categorize your post as Questions.

Punishment System

The moderators or administrators will ultimately choose what punishment is appropriate for a user if a user has committed a violation of the Rules and Guidelines. <tabview> Template:WarningSys|Warning System Template:BlockingSys|Blocking System </tabview>

Updated: March 14, 2020

이 문서는 이 위키의 원본, [adoptme.fandom.com/wiki/Rules_and_Guidelines 영어 위키 문서]에서 가져왔습니다.